Szczecin
shadow

JADŁOSPIS

Jadłospis

Jadłospis na dni: 30.01.17-03.02.2017

Jadłospis na dni: 16-20.01-1 16-20.01-2017

Jadłospis na dni: 04.01.17-05.01.2017

Jadłospis na dni: 19.12.16-22.12.2016

Jadłospis na dni: 05-12-16-09-12-2016-i

Jadłospis na dni: 07-11-16-10-11-2016-1

Jadłospis na dni: jadlospis-24-10-16-28-10-2016-1

Dieta sportowców

Dieta dla sportowca powinna być dostosowana do płci, wieku oraz rodzaju uprawianej dyscypliny sportowej. Ważna jest również informacja, czy jest to sport wytrzymałościowy, siłowy, sprinterski. Na konstruowanie jadłospisu dla sportowca wpływa także to, czy zawodnik znajduje się we wstępnej fazie treningu, czy regularnie uprawia sport. Jadłospis dla sportowców powinien zawierać przede wszystkim duże ilości węglowodanów i białka. Węglowodany są spalane podczas treningu, a po jego zakończeniu zużywane do regeneracji włókien mięśniowych. Węglowodany powinny dostarczać 55-60% całkowitego zapotrzebowania na energię w ciągu dnia. Dlatego też jadłospis dla sportowców powinien zawierać duże ilości takich produktów jak: kasze, ryż brązowy, makaron razowy, pieczywo razowe, płatki owsiane. Spożywając je podczas każdego posiłku, organizm będzie miał zapas energii na okres ćwiczeń. Sportowcy powinni wraz z pokarmem dostarczać organizmowi również witamin oraz minerałów.  Najlepszym ich źródłem są warzywa i owoce.

Przykładowy jadłospis:

Śniadanie:

Makaron z twarogiem, owocami i jogurtem naturalnym 300 g

Bułka grahamka/50 g, bułka  z ziarnami/80 g, masło/20 g

Jajecznica z pomidorami i szczypiorkiem 150 g

Szynka surowa wędzona/ 30 g, sałata, pomidor/60 g

Herbata z cukrem i cytryną 200 ml, sok owocowy 100% 330 ml

Obiad:
Krupnik z kaszą jęczmienną

Potrawka z kurczaka 200 g

Makaron razowy penne 160 g

Surówka wielowarzywna z kukurydzą

 Opracowanie : Piotr Lewandowski dietetyk w CMS